2020-03-16

Wydział Projektów

Kierownik:   Ewelina Ladko
Telefon:   58 326 18 13
Adres:    ul. Podwale Przedmiejskie, 80-824 Gdańsk
Godziny przyjmowania klientów   8:00 - 15:00

1.  Celem wydziału jest prowadzenie całokształtu spraw dla Działań i projektów współfinansowanych z EFS i EFS+ w ramach powierzonych do realizacji zadań jako IP, w zakresie organizacji naborów oraz obsługi projektów, a także koordynacja projektów własnych finansowanych z FE, w szczególnościpoprzez realizację następujących zadań:

1)  w Zespole Obsługi Projektów Niekonkurencyjnych:

a)    opracowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia naboru projektów PUP i OHP (m.in. Regulaminu wyboru projektów);

b)    przygotowanie dokumentów i zawieranie z wnioskodawcami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania, umów o dofinansowanie projektów oraz ich aneksowanie lub rozwiązywanie;

c)    rozliczanie z beneficjentami umów o dofinansowanie projektu zgodnie z przyjętymi procedurami;

d)    monitorowanie postępu finansowego i rzeczowego realizacji dofinansowanych projektów;

e)    weryfikację i zatwierdzanie wniosków o płatność wraz z załącznikami, w tym dokumentów poświadczających prawidłowe poniesienie wydatków ujętych w tych wnioskach, harmonogramów płatności i danych uczestników projektów składanych przez beneficjentów;

f)     współudział w spotkaniach informacyjnych i edukacyjnych dotyczących wdrażanych PO;

2)   w Zespole Obsługi Projektów Konkurencyjnych i Własnych:

a)     opracowywanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia naboru projektów w trybie konkurencyjnym (m.in. Regulaminu wyboru projektów);

b)     przygotowanie dokumentów i zawieranie z wnioskodawcami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania umów o dofinansowanie projektów oraz ich aneksowanie lub rozwiązywanie;

c)     rozliczanie z beneficjentami umów o dofinansowanie projektu zgodnie z przyjętymi procedurami;

d)     monitorowanie postępu finansowego i rzeczowego realizacji dofinansowanych projektów;

e)     weryfikację i zatwierdzanie wniosków o płatność wraz z załącznikami, w tym dokumentów poświadczających prawidłowe poniesienie wydatków ujętych w tych wnioskach,  harmonogramów płatności i danych uczestników projektów składanych przez beneficjentów;

f)      pogłębioną analizę wniosków o płatność i danych uczestników;

g)     opracowanie założeń projektu własnego we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi, zaplanowanie działań projektowych oraz  przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu w odpowiedzi na nabór;

h)     koordynację realizacji projektu własnego z uwzględnieniem przyjętej struktury zespołu projektowego, w tym monitorowanie postępu finansowego i rzeczowego, nadzór nad realizacją działań oraz wprowadzanie niezbędnych zmian do projektu;

i)       komunikowanie o projekcie, zapewnienie widoczności i wymiany informacji nt. projektu;

j)       przygotowanie niezbędnej dokumentacji dotyczącej dofinansowania projektu, przygotowywanie wniosków o płatność oraz raportów z realizacji projektu, weryfikacja wydatków i wprowadzanie niezbędnych informacji/danych do systemu teleinformatycznego oraz innych działań związanych z realizacją projektu;

  3)    na Stanowisku ds. Naborów i Organizacji Oceny Wniosków:

a)     przekazywanie IZ danych niezbędnych do sporządzenia pierwszego harmonogramu naboru wniosków o dofinansowanie w ramach PO w zakresie Działań wdrażanych przez IP, a następnie jego aktualizacja zgodnie z obowiązującymi terminami;

b)     przeprowadzanie procesu wyboru projektów w ramach Działań wdrażanych przez IP w oparciu o kryteria zatwierdzone przez Komitet Monitorujący, w tym przygotowanie Regulaminu KOP oraz organizacja pracy KOP;

c)     przeprowadzenie procesu naboru projektów za pomocą SOWA EFS;

d)     organizacja prac związanych z dokonywaniem wyboru projektów w trybie konkurencyjnym i niekonkurencyjnym;

e)     wykonywanie zadań związanych z rozpatrywaniem protestów;

f)      prowadzenie działań informacyjnych (w tym umieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu) i edukacyjnych oraz współudział w prowadzeniu działań promocyjnych w ramach wdrażanych PO, zgodnie ze Strategią Komunikacji Programu i właściwymi wytycznymi;

g)     korzystanie z prowadzonego przez IZ wykazu ekspertów, dostępnego  na stronie internetowej PO;                                                  

4)   na Stanowisku Administratora Merytorycznego Systemów Teleinformatycznych:

a)     zarządzanie uprawnieniami pracowników IP w ramach instytucji, w tym weryfikacja uprawnień oraz przegląd aktywności pracowników IP w Centralnym Systemie Teleinformatycznym 2021 (CST2021);

b)     bieżącą współpracę z Administratorem Merytorycznym Instytucji Zarządzającej (AM IZ) w sprawach związanych z wykorzystaniem CST2021;

c)     koordynację wprowadzanych danych do systemów teleinformatycznych przez pracowników IP i pracowników beneficjenta;

d)     prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi CST2021 dla pracowników IP i pracowników beneficjenta;

e)     przeprowadzanie audytów jakości danych wprowadzanych w ramach danej instytucji oraz wyłączanie dokumentów z audytu jakości danych;

f)      przekazywanie do AM IZ wniosków o poprawę błędnych danych/zmianę danych za pośrednictwem Service Desk(SD2020);

g)     przekazywanie do AM IZ zgłoszeń problemów merytorycznych, obsługowych, technicznych w CST2021 za pośrednictwem SD2020;

h)     przekazywanie do AM IZ zgłoszeń w przypadku wystąpienia lub podejrzenia wystąpienia naruszenia bezpieczeństwa informacji lub przetwarzania danych osobowych w CST2021 za pośrednictwem SD2020;

i)       korygowanie danych, w tym usuwanie danych z CST2021;

j)       tworzenie raportów oraz analizę możliwości wykorzystania istniejących raportów dla bieżących potrzeb pracowników IP.

2. Wydziałem kieruje Kierownik Wydziału Projektów.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..